Sayfalar

23 Şubat 2018 Cuma

Ev Alma Yöntemleri

Ev satın alma
Ev Alma
Evi olan olmayan herkes bir ev alma hayali kurar ve gerçekleştirmek için çeşitli stratejiler düşünür hatta itiraf ediyorum bende bu kişilerden biriyim ve askerden geldiğimden beri yani 20 yaşımdan beri ev alma hayali kuruyorum. Sırf bu sebepten uzun süreler araştırdım ve çeşitli ev alma yöntemleri hakkında bilgiler edindim. Bu bilgilerin sizlerede yararı olacağını düşündüğüm için burada başlıklar halinde öğrendiklerimi paylaşacağım. Sizlerde sorunuz varsa sorabilir veya yanlış yazmış olduğum birşey var ise düzeltmemi isteyip bilgi verebilirsiniz.


Konut Kredisi
Konut Kredisi Kullanarak Ev Alma
Bu yöntemde planlı ve sistemli hareket etmeniz gerekiyor bütün masrafları hesaplamalısınız çünkü evinizin ekspertiz tarafından belirlenen değerinin %75 'ine kredi çıkar kalan %25 'lik kısımı sizin bulmanız gerekiyor kalan %25 lik kısım için elinizdeki birikiminizi verebilir, ihtiyaç kredisi kullanabilir, yakınlarınızdan borç alabilirsiniz.

Mümkün olduğu kadar az kredi kullanmalısınız neden derseniz 2018 Şubat ayı itibariyla kredi faizleri aşırı derecede yüksek örnek verecek olursak 120 ay vadeli 100.000 TL krediye masraflar dahil (ekspertiz,deprsem sigortası vs.) neredeyse 180.000 TL alınıyor ve 1800 TL gibi faiş bir ödemesi oluyor.

Ayrıca buna alacak olduğunuz evin ederine göre  tapu masrafı ve emlakçı ücreti (emlakçıdan aldıysanız) eklenecetir.

Evin  Değerinin %100 de %100'üne Konut Kredisi Alma
Bu da mümkün fakat evin değerinin %100 'de %100 'üne kredi almak için kendi evinizi ipotek gösteremeniz ve sizin evinizin değerinin de alacağınız evin değeri kadar olması gerekiyor bu sayede banka sizin evinize ve alacağınız eve ipotek koyarak size ev almanız için  konut değerinin tamamını yani %100 de %100 'üne kredi verir.


Eminevim - Birevim - Fuzulev
Eminevim - Birevim - Fuzulev Gibi Sistemleri Kullanarak Ev Alma
Bu sistemlerden ev almak banka kredilerine göre çok daha avantajlı görünüyor ben bizzat kendim daha önce eminevim'i eşimle beraber giderek araştırdım fakat kira yardımı vs ödemeler bana pek mantıklı ve iç açıcı gelmedi fakat yinede kredi çekmekten çok daha uyguna gelen bir sistemleri var.

Fuzulev sistemine açıkcası çok bakmadım eminevim benzeri sistemleri mevcut.

Birevim sisteminde neredeyse yüzde 10 fark alarak ev çok çok daha ucuza mal edilebiliyor ayrıca kira yardımı vs gibi ödemeler yok ev alacağın sistemi belirleyip peşinat vererek (zorunlu değil ama daha düşük ödemeler yapıyorsunuz) sisteme girebiliyor örnek verecek olursak 100.000 TL'ye 111.000 TL gibi bir para alıyorlar. Birevimi düşünüyorsanız ''sıra tespitli yöntem'' ismi verilen gruplara girmenizi tavsiye ederim.

En önemli detay ise '' Güven '' ya tüm birikimim heba olursa diye düşünüyorsanız onun da cevabı bende sizde benim gibi güven sıkıntısı yaşayan bir insansanız bu üç firmadan da istendiği takdirde katılım bankalarından sizlere teminat mektubu veya teminat senedi verebiliyorlar.

Teminat senedi veya teminat mektubu bankanın firmaya kefil olması gibi birşeydir eğer anlaşmaya uymazlarsa sizin zararınızdan teminat mektubu veya teminat senedi veren banka sorumlu olur.


TOKİ
TOKİ (Toplu Konut Edindirme İdaresi) 'den Ev Alma
Devletimizin ihtiyaç sahibi ev sahibi olmayan vatandaşları ev sahibi yapma adına toki adı altında sloganı kira öder gibi ev sahibi olun olan konut edindirme projeleri yürütüyor bu sisteme katılmak için evinizin olmaması, gelirinizin belirli seviye altında olması ve bulunduğunuz ilde 1 seneden fazla ikamet ediyor olmanız gerekiyor. Eğer tüm bu şartlara uyuyorsanız tokinin web sitesinden projeleri takip etmeli ve çekilişe katılmak için teminat yatırmalısınız (çekilişte çıkmaz ise size geri iade ediliyor).


Benim bildiğim yöntemlerin sonuna geldik daha sonra aklıma ekstradan birşey gelirse veya sizlerden her hangi bir tüyo alırsam sizlerle tekrardan paylaşırım.

4 yorum:

  1. Bundan 5 yıl önce konut kredileri idealdi şuanda bakıyorum da kesinlikle en az 100 bin TL paranız olmalı yoksa çok fena faizlerle katlarcasını senelerce ödeyebilirsiniz.
    Mantıklı düşünmek gerekirse bi 10 senelik kredi ile 10 sene kira ödeyip evsiz kalacağına 10 sene kredi ödeyip sonrasında rahat edersiniz.

    YanıtlaSil
  2. Güzel yöntemler olsa da ben yeterli param olmadan ev işine girmezdim.

    YanıtlaSil
  3. Ben kredi kullanarak ev aldım. 10 yıl sonra inşallah kredim bitecek ve evim olacak :)

    YanıtlaSil
  4. artık hayal bile edemiyorum

    YanıtlaSil