Sayfalar

8 Ocak 2018 Pazartesi

Aylık Ev Masrafım

Ben kendim ve eşim özel güvenlik görevlisi olarak çalışmaktayız kenarda paramız var ama kenardaki paraya dokunmadan borcumuzu ödemek istiyoruz. Ben kendim akıllı telefonumda evernote progamına her ay giderlerimi yazarım yukarıdaki resimde de gördüğünüz gibi ödememi yapınca yanındaki kutucuğa işaret koyarım bu sayede ödemelerimin takibini yapmış olurum.
Bugün burada aylık harcamalarımın sizlere başlıklar halinde açıklamasını yapacağım ve sizden neler yapabileceğim konusunda bana yardımcı olmanızı isteyeceğim.
Ev Kirası
Daha önce 820 TL aylık veriyordum şimdi Ocak 2018 itibariyle 900 TL oldu evimden şahsen memnunum çünkü işime yakın ve sevmediğim tüm insanlara uzak.
Kredi Ödemesi
Evlenirken eşya,altın vs masraflar yaptık bunların hepsini karşılayabilmek adına kredi çekmemiz gerekti.
Toplamda 7000 TL küsür borcum var aylık 
1370 TL ödeme yapıyorum bunun sebebi borcumu daha kısa sürede bitirmeyi istemek.

Gün Parası
Eşim is yerindeki personellerle kendi aralarında 2000 TL 'lik gün yapmış aylık ödemesi 500 TL ilk parayı biz aldık ve alır almaz parayı krediye yatırıp erken ve fazla tutarda ödeme yaptığımız için toplam kredi tutarından epey bir indirim aldık.

Yol Parası
Benim iş yerimin yakın olması sebebiyle benim çok ihtiyacım olmasada akbilleri aylık dolduruyoruz bu sayede gezmeye giderken sorun yaşamıyoruz otobüs,metro,metrobüs,marmaray hepsi bizim.

Üstelik ben açık öğretim fakültesi okuduğum için öğrenci akbili kullanıyorum aylık fiyatı 85 TL

Eşim ise tam akbil kullanıyor onun ki benim aylık akbil tutarımın iki katından daha fazla tam tamına 205 TL

Apartman Aidatı
Oturduğum apartmanda apartmanın temizliğine bakan bir komşumuz var aylık  25 TL karşılığı apartmanı temizliyor.

Kredi Kartı Ödemesi
Aylık 1150 TL neden bu kadar fazla derseniz açıklamasını şöyle yapayım; Bütün faturalarımız (elektrik,su,doğalgaz,adsl yani internet ve eşimin ve benim cep telefonu faturalarımız) ücretsiz olarak fatura takibi amacıyla kredi kartına otomatik fatura talimatı olarak tanımlanmıştır. Ayrıca market alışverişi,giyim ve eğlence (sinema,dışarda yeme içme vs) gibi harcamalar içinde kredi kartını kullanmaktayız.

Borç Toplamı
Sonuç olarak bu ay eşim ve benim yapmamız gereken ödeme 4235 TL elimize çok az da para kalsa Allah'a bin şükür bu ay bizi ele güne muhtaç etmedi kimseye boyun eğdirmedi.

*Yukarıdaki veriler aylık olarak değişir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder